Saturday, 14 November 2020

Pagi Yang Awal

Sejak bermulanya semula PKP dan meningkat mendadaknya kes covid-19 di Malaysia. Saya makin kerap tidur awal. Nak message dengan Maya tapi khuatir Maya tiada masa dan 'penat' nak melayan saya. Jadi, saya pendamkan saja hasrat itu. Saya nak sangat berbual dengan Maya macam dulu-dulu hingga larut malam tapi saya tahu saya dah tak boleh buat macam tu sebab mengganggu privacy orang lain hendak berehat.

Tengah malam tadi terjaga sebab bunyi mercun betul-betul macam kat sebelah telinga je bunyi meletupnya. Baru teringat yang hari ni hari raya komuniti india patut la mercun berterbangan ke angkasa macam menyambut tahun baru. Selamat menyambut deepavali.

Tentang projek amal semalam, saya mengharapkan paperwork dah start. Hendak dimajukan kepada syarikat NGO Ustaz Ebit Lew. Tak sabar dah ni nak join buat kerja-kerja amal sementara nafas masih berbaki.

Hijab ni terbuka sekali lagi masa balik dari kedai tomyam lepas berbuka semalam.. Tapi, tu nanti la saya ceritakan.. Pagi ni nak pergi jumpa kontraktor buat grill rumah dulu. Hari yang sibuk hari ni. Kerja. Kerja. Kerja... 

No comments: