Bunyi deringan telefon mematikan selera aku untuk sambung tidur selepas subuh.
"Hoi, bangun! Pagi ni datang rumah aku, kita ada discussion sikit. " kata suara itu didalam telefon.
"Aku dah bangun la ni... Siapa ni? Rumah siapa?" Aku bertanya sambil menguap panjang.
"Rumah aku la.. Jidin.." Jawapan pendek. Oooh, Jidin rupanya yang called pagi-pagi buta ni. Ingatkan prank ke apa tadi. Ada orang suka buat prank, bagi nombor aku kat orang lain lepas tu suruh call buat-buat tanya pasal insurance la segala bagai.
........................................................................................................................................
Seperti biasa, bilik itu padat dengan kabus yang terbentuk dari berkilo atau mugkin bertan lepasan asap rokok penghuni dan tetamunya. Aku rasa kalau aku ada barah paru-paru suatu hari nanti, aku akan pasti menyesal kerana berada disini lebih dari tempoh 3 jam.
Mereka sedang berbincang tentang projek amal berkaloborasi dengan Ustaz Ebit Lew. Aku kagum. Untuk melakukan projek amal bersama-sama dengan Ustaz Ebit Lew adalah satu perkara yang dah lama aku nantikan. Dah lama sangat. Aku mendengar penuh teliti segala perancangan yang mereka rencanakan. Kagum.
Dalam musim PKP yang berlanjutan ni, mereka mengutarakan beberapa idea bantuan kepada orang-orang yang susah di tempat-tempat lain. Aku mengharapkan agar kaloborasi ini dapat menjadi kenyataan walaupun aku tahu Ustaz Ebit Lew mempunyai rakan-rakan kongsi dan dermawan yang hebat-hebat belaka.
Kalau jadi projek ni, aku nak hadiahkan pahala-pahala yang ada ni untuk arwah ayah, mak, keluarga, kawan-kawan dan termasuk awak. Doakan projek amal ni jadi, ya...
Terima kasih..
No comments:
Post a Comment